Ben je op zoek naar nieuwe kleding maar heb je niet zoveel zin om daarvoor naar de winkel te gaan of deze te passen? Dan kun je ook je kleding bestellen bij Otto. Deze webwinkel verkoopt zowel voor dames, heren als kinderen kleding maar dat is niet alles waarvoor je er terecht kunt. Otto is veel meer een warenhuis te noemen want je vindt er ook huishoudelijke artikelen, meubels en accessoires, spullen voor in de tuin en multimedia. Kortom, je hoeft er niet eens meer voor uit je luie stoel om van alles aan te schaffen.
Om precies te weten wat ze allemaal verkopen neem je het beste een kijkje op de website van Otto. Om niet alles te hoeven doorzoeken kun je zelf een categorie kiezen waarbinnen je wilt kijken. Zo beperk je het aanbod hetgeen er voor zorgt dat je gerichter zoekt en sneller iets naar je zin gevonden hebt. Op die manier is de kans dat je iets vindt dat aan je wensen voldoet alleen maar groter.
Bij Otto kun je je ook aanmelden voor de nieuwsbrief. Dit doe je eenvoudig door op de site je mailadres door te geven. De nieuwsbrief komt dan automatisch aan in je mailbox. Dit betekent dat je als eerste alle nieuws ontvangt over de laatste trends. Als lezer van de nieuwsbrief krijg je als eerste toegang tot de Sale van Otto en nieuwe producten en kun je profiteren van exclusieve kortingen die alleen voor ontvangers van de nieuwsbrief zijn. Meld je je aan dan krijg je ook een tegoed van €5,- op je volgende aankoop. Wil je de nieuwsbrief niet meer ontvangen dan meld je je gewoon weer af via de website.
Bij Otto kun je ook artikelen kopen die zijn afgeprijsd. Deze vind je in de Sale. De korting kan verschillen per product maar deze kan wel aanzienlijk zijn en tot een hoog percentage oplopen. De producten in de Sale staan onderverdeeld in verschillende categorieën zodat je kunt zoeken naar iets dat binnen een van deze verkrijgbaar is en niet de complete Sale hoeft te bekijken als je een voordelige aankoop wilt doen.
Indien je iets bestelt bij Otto kun je dit thuis laten bezorgen of zelf afhalen op een afhaalpunt van PostNL. Iets bestellen is niet moeilijk. Zelfs als je niet zo’n fanatieke shopper bent op het internet maakt Otto het je erg gemakkelijk. Op de website staat stapje voor stapje uitgelegd hoe je een product bestelt. Zo lukt het iedereen om snel en eenvoudig iets te bestellen. De bestellingen worden verstuurd vanuit het magazijn van Otto in Duitsland en je kunt online de bestelstatus bekijken zodat je weet waar je pakketje zich bevindt.
Als je een bestelling bij Otto wilt plaatsen dien je een account aan te maken. Dit is reeds bij de eerste bestelling het geval. Een artikel zonder account bestellen is niet mogelijk. De account maak je aan onder het kopje Ik wil klant worden. Je geeft je gegevens door en daar wordt je account meteen mee aangemaakt zodat je ook direct iets kunt bestellen indien gewenst. Plaats je op een later tijdstip een nieuwe bestelling dan log je in op je account met behulp van je mailadres en een zelfgekozen wachtwoord.
Bij Otto kun je de producten die je bestelt niet eerst in het echt bekijken of passen want ze hebben enkel een webshop. Mocht een product niet naar je zin zijn of past het niet dan mag je het wel altijd retourneren. Hoe dit in zijn werk gaat en wat de voorwaarden zijn lees je op de website zodat je precies weet wat te doen bij een retourzending. Je dient er wel altijd de retourbon bij te doen die met iedere bestelling wordt meegestuurd.
Het is natuurlijk het leukste als iets dat je besteld hebt ook daadwerkelijk goed past en om te voorkomen dat het niet goed is kun je op de website de maattabellen raadplegen voordat je iets bestelt. Deze maattabel geldt voor kledingstukken en schoenen voor dames, heren en kinderen maar ook voor diverse accessoires zoals ringen, horloges, riemen en handschoenen. Als je je maten goed neemt en in de tabel kijkt bij de diverse kledingstukken is de kans het grootst dat het artikel dat je besteld hebt ook goed past zodat je het niet hoeft te retourneren of ruilen.
De Ottogids – wie kent hem niet? Deze catalogus met een rijke selectie aan dames-, heren- en kinderkleding werd in menig huishouden jaarlijks bezorgd. Het van oorsprong Duitse concern is één van de grondleggers van het fenomeen “postorderen”, en is al sinds 1979 actief in Nederland.
In 2010 is Otto gestopt met de uitgave van de catalogus: alles is nu online te vinden. Naast complete garderobes is Otto ook een sterke speler op het gebied van multimedia, meubels, sport en tuin- en klusbenodigdheden. En ook Otto is tegenwoordig mileubewust: de GOOD-products lijn bestaat uitsluitend uit producten gemaakt in Afrika die bestaan uit 100% katoen.
De duurzame manier van produceren betekent onder meer dat er minder water wordt verbruikt en er tot wel 40% minder broeikasgassen uit worden gestoten. De betaalmogelijkheden zijn ook zeer gunstig: naast Ideal kun je er ook voor kiezen om te betalen per acceptgiro, gespreid betalen of op krediet te lenen: kijk bij deze laatste optie uiteraard wel uit want geld lenen kost geld. Een ander voordeel van bestellen bij Otto zijn de servicevoorwaarden: bij grote artikelen, zoals witgoed en bankstellen, worden bij jou thuis bezorgd en op hun plek gezet, en waar nodig ook aangesloten op stroom en/of water.
Ook de garantietermijn is ruim: op de meeste artikelen is dit één jaar. Op reparaties wordt een garantie van 3 maanden gegeven, en de kosten voor het vervoer van een defect product zijn voor Otto! Vergeet je ook niet in te schrijven voor de nieuwsbrief om als eerste op de hoogte te zijn van de laatste aanbiedingen.