De Bijenkorf begon als kleine fourniturenwinkel in Amsterdam en heette destijds Magazijn de Bijenkorf. Simon Philip Goudsmit opende de shop in 1870 en nadat Philip stierf nam neef Arthur Isaac het bedrijf over. Arthur Isaac was een echte ondernemer en wilde al graag uitbreiden. Hij verplaatste de winkel tijdelijk naar de Dam en daar de omzet 5 keer zo groot werd, besloot hij de winkel permanent op de Dam te vestigen. Hier werd de fourniturenwinkel omgezet naar een warenhuis en werd het eerste pand van De Bijenkorf ontworpen en gebouwd. In 1926 opent het bedrijf haar tweede winkel in Den Haag. Na de derde winkel in Rotterdam ging het snel en vandaag de dag heeft het bedrijf 7 winkels gevestigd in het westen en zuiden van Nederland.
Waar De Bijenkorf vooral bekend om staat, zijn de Drie Dwaze Dagen. Deze kortingsdagen werden geïntroduceerd in 1984, precies op het moment dat het land in crisis verkeerde. Aangezien De Bijenkorf vooral een warenhuis is voor de duurdere merken, kon op deze manier iedereen iets op de kleintjes letten, maar wel met mooie kleding en accessoires rondlopen. Drie dagen lang kun je dan artikelen kopen tegen zeer lage prijzen en tot op de dag van vandaag is deze actie nog steeds immens populair en lopen klanten de deuren plat tijdens deze dagen. In 2008 kwam het warenhuis ook met de tegenhanger van de Drie Dwaze Dagen in de vorm van de Maffe Marathon. Deze kortingsactie is in het voorjaar en biedt producten voor spectaculaire prijzen.
Vanaf 2013 ging het bedrijf zich meer focussen op de 7 winkels die nu nog steeds open zijn. Het bedrijf veranderde haar strategie naar premium experience en wil zo in alle winkels een internationaal topniveau bereiken qua merken, service en klantbeleving. Het bedrijf is al 150 jaar een zeer sterk merk en de identiteit van De Bijenkorf wordt uitgedragen door de winkels, het assortiment en haar werknemers. Het bedrijf heeft vier pijlers waar elke winkel zich aan houdt. Het warenhuis is klantgericht, inspirerend, stijlvol en premium en wil hiermee jou als klant inspireren en verrassen met alle creativiteit die de Bijenkorf te bieden heeft. Voor De Bijenkorf is de klant koning en wil ook dat je de best mogelijk ervaring hebt, zodra je de deuren van de winkel binnenloopt.
Het aanbod van de winkel is enorm breed, maar bestaat wel uit de beste en toch duurdere merken. Aangezien het bedrijf constant nieuwe merken toe voegt aan het assortiment, kan De Bijenkorf steeds meer klanten aan zich binden. Daarnaast organiseert de firma verscheidene events om je te inspireren en extra belevingen te bieden. In de winkels lopen vakkundige verkopers en verkoopsters rond die je overal over kunnen adviseren. Ben je op zoek naar een lekkere parfum? Vraag het op de afdeling aan een van de medewerkers en zij weten zo een passende geur te vinden dat bij jouw wensen aansluit. Of moet je nog een mooi cadeau hebben voor je partner en wil je iets van de sieradenafdeling? Daar staan ze eveneens voor je klaar met persoonlijk advies.
Winkel je toch liever vanuit huis? Ook geen enkel probleem bij De Bijenkorf. Het warenhuis heeft een zeer overzichtelijke en goed werkende winkel waar jij makkelijk kunt vinden wat je zoekt. Net als in de winkels zijn de producten in verschillende afdelingen verdeeld, en hoef je alleen maar de afdeling te kiezen waar jij moet zijn. Je kunt kiezen om per merk te kijken, maar ook is het mogelijk een algemene categorie te kiezen. De resultaten zijn makkelijk te sorteren op relevantie, prijs en nieuwste artikelen. Ook is het mogelijk de artikelen te filteren op merk, kleur, maat en prijs. Zo kun je snel tussen de producten spitten en krijg je alleen de relevante producten te zien.
Om hier en daar ook nog wat geld te kunnen besparen, heeft De Bijenkorf ook een voordeel pagina. Hier staan alle artikelen met mooie kortingen, zodat je wel met goede merken kunt rondlopen, maar er niet de volle mep voor moet betalen. Om constant te weten welke acties, evenementen en kortingen er bij De Bijenkorf lopen, is het een goed plan om je te abonneren op de nieuwsbrief. Daarnaast is de winkel ook op Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest en YouTube te vinden. Via deze Social Media kanalen laat Bijenkorf de nieuwe collecties zien en ook informatie en weetjes over de winkel en actuele acties zet het bedrijf hier online. Dit is een snelle en eenvoudige manier om constant op de hoogte te zijn van wat er bij De Bijenkorf speelt.
Dit Nederlandse warenhuis bestaat al sinds 1870, en heeft nog steeds vestigingen in 7 Nederlandse steden: we hebben het hier natuurlijk over De Bijenkorf! Het bedrijf staat bekend om zijn ruime assortiment aan kleding, parfum, make up en accessoires uit het hogere prijssegment, en tegenwoordig ook voor reisbenodigdheden, meubels, elektronica en interieuraccessoires.
Van Michael Kors tassen tot Chanel schoenen en van Prada zonnebrillen tot Burberry shawls, bij de Bijenkorf vind je vrijwel alle luxe merken. Uiteraard gaat de Bijenkorf met de tijd mee, en heeft de keten tegenwoordig ook een uitgebreide webshop. Wanneer je je bestelling voor 22:00 uur ’s avonds plaatst, heb je deze de volgende dag nog in huis.
Bekijk ook de handige cadeau-sectie, waarin je handig op interesse of gelegenheid kunt zoeken voor een geschenk met een prijs binnen jouw budget! Vergeet ook niet om een kijkje te nemen in de outlet, voor grote kortingen op jouw favoriete merken. Wil je een artikel ruilen? Dit doe je makkelijk door deze (binnen de bedenktijd van 21 dagen) gratis aan te bieden aan PostNL, of deze terug te brengen naar een locatie bij jou in de buurt.
Het verwerken van je retourzending duurt na ontvangst maximaal 5 werkdagen, en het aankoopbedrag wordt binnen 3 werkdagen hierna op je bankrekening teruggestort.