Lees de nieuwe Lululemon folder hier bij 1Folders.nl. Lululemon is een Canadees sportmode bedrijf dat is gespecialiseerd in yoga geïnspireerde sportkleding voor mannen en vrouwen. Het bedrijf is gevestigd in Delaware en heeft het hoofdkantoor in Vancouver. In 1998 begon de winkel met de verkoop van yoga broeken en andere yoga kleding. Inmiddels is de Lululemon uitgegroeid tot een winkelketen met om en nabij de 440 winkels. Vandaag de dag verkoopt het bedrijf een groot assortiment van sportkleding ook performance shirts, shorts en broeken. Ook kun je er casual kleding vinden en yoga accessoires. In korte tijd is de organisatie uitgegroeid tot een wereldwijde keten die vooral bekend staat om de unieke stijl en hoge kwaliteit.
Chip Wilson startte in 1998 met Lululemon en verkocht dat jaar zijn eerste yoga broek. De reden voor Wilson om het bedrijf Lululemon te noemen, was zodat het Westers zou klinken voor Japanse klanten. Het bedrijf heeft elementen van het Landmark Forum programma in haar managementstructuur toegepast. Dit houdt in dat het bedrijf hun eigen managers opleidt en deze in verschillende winkels inzet. Bijna alle managers in de winkels heeft het bedrijf zelf opgeleid. Deze store managers zijn verantwoordelijk voor de layout van de winkel, het kleurschema en de maatschappelijke betrokkenheid. Hierdoor kan het zijn dat je in verschillende winkels van Lululemon komt en deze allemaal anders zijn ingedeeld.
Waar Lululemon vooral bekend om staat, is het gebruik van de stof Luon. Deze stof heeft een groter dan gemiddeld gedeelte nylon in zich. Naast deze stof heeft het bedrijf ook nieuwe stoffen ontwikkeld, waaronder compressie en vochtafvoerende ontwerpen. Sinds 2017 verkoop het merk ook vrouwen- en herenschoenen in Amerika en twee jaar later bracht het bedrijf een luxe streetwear-merk genaamd Lab in haar winkels. Om constant met nieuwe producten en stoffen te komen, heeft het bedrijf een research en development afdeling genaamd Whitespace in het hoofdkantoor. Hier werken zo’n 50 werknemers waaronder ook wetenschappers en fysiologen.
De mensen die in de Lululemon winkels werken staan intern bekend als de zogenaamde ‘rockstars’. Deze werknemers verdienen op elk product dat ze verkopen een kleine commissie, al hebben ze geen inzicht in de sales. Deze mensen staan altijd voor je klaar om je te helpen het juiste kledingstuk te vinden. Wanneer je niet helemaal weet welke soort kleding bij jouw stijl of sport past, zijn de rockstars er voor je om je van persoonlijk advies te voorzien. Aarzel dus niet om ze om hulp te vragen, want zij kennen de winkels en haar producten het allerbeste. Zo zul je altijd goed advies krijgen en iets vinden dat echt bij je past.
Als je graag goed voorbereid naar de winkel wilt, dan kun je op de webpagina van Lululemon de gehele collectie zien. De artikelen zijn verdeeld in vrouwen, mannen en accessoires zodat je heel makkelijk kunt vinden wat je zoekt. De verschillende categorieën zijn zo ingedeeld dat je kunt kijken per sport of per kledingstuk. Wanneer je hierin een keuze gemaakt hebt, kun je de selectie van artikelen kleiner maken door te filteren op maat, kleur en activiteit. Hierdoor krijg je alleen de producten die aan je voorkeuren voldoen te zien. De kleuren van de artikelen staan er direct al bij en ook de prijs is direct te zien. Zo weet je precies wat er wel en niet binnen je budget past. De producten kun je makkelijk sorteren op uitgelichte artikelen, prijs, nieuwste artikelen of populaire artikelen.
Als je toch liever vanuit thuis winkelt, dan kun je op diezelfde website je gevonden artikelen heel eenvoudig in je winkelmandje plaatsen. Zo kun je artikelen gewoon rustig thuis proberen zonder drukte bij de paskamers en op je gemak een keuze maken welke artikelen je wilt. Als je voor standaard verzending kiest voor het bezorgen van je bestelling, hoef je hier niet voor te betalen. Ook voor het retourneren van artikelen betaal je niets, mits dit binnen 30 dagen gebeurt. Dit maakt het nog interessanter om thuis te winkelen en eventueel meerdere maten van de kleding te bestellen. Zo weet je zeker dat je uiteindelijk de goede maat zult kopen.
Als je graag steeds het laatste nieuws van Lululemon wilt volgen, meld je je gewoon aan voor de nieuwsbrief. Zo krijg je gewoon per e-mail de nieuwste artikelen, nieuwste workouts, het laatste nieuws en de meest actuele evenementen toegestuurd. Zo mis je niets als het op Lululemon aankomt. Op Social Media is Lululemon ook actief. Zo heeft het bedrijf accounts op Pinterest, YouTube, Facebook en Instagram. Op deze Social Media accounts plaats het bedrijf foto’s en filmpjes van de nieuwste producten en het laatste nieuws over de organisatie.
Lululemon komt oorspronkelijk uit Canada, maar is wereldwijd één van de populairste kledingmerken voor yoga. Het kledingmerk werd opgericht door Chip Wilson in Vancouver in 1998. Het bedrijf levert yoga geïnspireerde kleding voor mannen en vrouwen. Momenteel vind je Lululemon winkels verspreid over de hele wereld.
Lululemon is meer dan alleen kledingmerk, maar een community met een passie voor mindfulness en healthy living. Hoewel Lululemon is ontstaan door een liefde voor yoga, bestaat de collectie niet alleen uit yoga kleding, maar ook uit sportkleding voor hardlopen, fitness, fietsen of gewoon om zo te dragen. De collectie van Lululemon zit niet alleen erg comfortabel, maar is ook altijd volgens de laatste trends.
De collectie van Lululemon wordt omschreven als stijlvol en hoogwaardig. Zij richten zich niet alleen op verkoop van producten, maar proberen de klanten ook te adviseren over een healthy lifestyle. In Amsterdam vind je midden in het centrum een Lululemon shop. Ook kun je de items van Lululemon eenvoudig en snel online bestellen.