ZARA

ZARA folders

Op dit moment is er geen folder beschikbaar voor ZARA

Vergelijkbare folders

Vergelijkbare winkels

Suitable
Zeeman
Bristol
Zalando
H&M
Michael Kors
Ulla Popken
Norah
Mango
Topshop
Bonita
ABOUT YOU
Accessorize
Bonprix
ZARA
Wolford
Primark
C&A

Populaire folders

Populaire ZARA winkels

ZARA weetjes en feiten

  1. Zara is een Spaanse kledingketen; dit merk werd al in 1975 opgericht
  2. Zara is moment onderdeel van de Spaans beursgenoteerde modegigant Inditex
  3. De kleding en modeaccessoires van Zara worden wereldwijd verkocht
  4. Zara is opgericht door de Spanjaard Amancio Ortega Gaona
  5. De eerste winkel van Zara werd in de Spaanse stad La Coruna geopend
  6. Zara is begonnen als een eenmanszaak, maar is inmiddels uitgegroeid tot ‘’een van de grootste modebedrijven ter wereld
  7. De strategie van Zara is gebaseerd op het zogenoemde fast-fashion concept; dit betekent dat de nieuwe collecties snel gecreëerd wordt om het zo snel mogelijk in de winkels op te kunnen hangen
  8. Jaarlijks brengt Zara gemiddeld 16.000 nieuwe designs op de markt
  9. In 1980 werd in Porto, Portugal, de eerste winkel buiten Spanje geopend
  10. De eerste opening buiten Europa was in 1989 in de Verenigde Staten
  11. De eerste Zara werd in Nederland in 1999 in Almere geopend
  12. Tegenwoordig bestaat Zara uit meer dan 2000 winkels over 88 verschillende landen
  13. In 2011 werd Zara door Greenpeace geconfronteerd met het veelvuldige gebruik van schadelijke stoffen bij de productie van door het bedrijf op de markt gebrachte kleding
  14. Zara verkoopt mannen-, vrouwen- en kinderkleding
  15. Zara is een kledingketen dat vooral in het middensegment opereert
  16. Zara heeft een eigen giftcard ontwikkeld; hiermee kun je dan ook betalen in de Zara winkels
  17. In de winkels van Zara is niet mogelijk om met een andere soort giftcard te betalen
  18. In Nederland is het kantoor van Zara in Amsterdam gevestigd
  19. Zara maakt van vrijwel alle social mediakanalen gebruik: Tiktok, Instagram, Facebook, Twitter, Pinterest en Facebook
  20. Zara verstuurt naar hun klanten die zich hebben opgegeven een nieuwsbrief; met deze nieuwsbrief blijf je op de hoogte van de nieuwste collecties en aanbiedingen
  21. Zara heeft ook een speciaal ‘woononderdeel’ ,genaamd ‘Zara Home’
  22. De keten Zara adverteert vrijwel nooit
  23. De collectie kan per Zara winkel verschillen, omdat de winkelmanagers grotendeels zelf de collectie bepalen
  24. Zara is in staat om iedere 3 weken een nieuwe collectie te presenteren
  25. In Nederland heeft Inditex 78 verschillende vestigingen, waarna 29 Zara winkels
  26. Zara beschikt over een app voor op de telefoon, waarmee de klanten eenvoudig online bestellingen kunnen plaatsen
  27. In het aanbod van Zara is ook een belangrijke rol weggelegd voor sieraden en accessoires
  28. Via de website van Zara kun je dichtstbijzijnde Zara winkel vinden

Tips voor ZARA korting

Zara folder

Het Spaanse kledingbedrijf Zara is een retailketen dat onderdeel is van de modegigant Inditex, die ook eigenaar is van Pull&Bear, Massimo Dutti en Bershka. In 1975 werd Zara opgericht door de Spanjaard Amancio Ortega die al in 1963 zijn eerste atelier begon. 12 jaar later opende Ortega zijn eerste Zara winkel in La Coruña. Wat begon als eenmansbedrijf is uitgegroeid tot een van de populairste en grootste modewinkels in de wereld. Op het moment heeft Zara meer dan 2000 vestigingen in meer dan 88 landen wereldwijd en de firma verkoopt vrouwen, heren en kinderkleding.

Fast-fashion

De filosofie van Zara is de zogenoemde fast-fashion strategie. Het modebedrijf wil zo snel mogelijk nieuwe trendy kleding ontwerpen en maken om dit vervolgens zo snel mogelijk in alle winkels te krijgen. Dit alles om mee te gaan met de actuele trends en jou als klant de allernieuwste mode het snelst te kunnen bezorgen. Per jaar brengt Zara daardoor rond de 16.000 nieuwe artikelen op de markt en heeft de klanttevredenheid hoog in het vaandel staan. Het bedrijf heeft alles van design, productie, en distributie tot de verkoop in eigen beheer en werkt met een breed netwerk van eigen winkels om klanten van mooie en trendy kleding te voorzien.

Altijd wat nieuws

De modewinkel wil ervoor zorgen dat jij als klant een echt goede winkelbeleving in elke winkel hebt. De collectie van de Zara varieert per winkel waardoor niet elke winkel dezelfde kledingstukken beschikbaar heeft. Daarnaast verandert het assortiment van de winkel bijna dagelijks, zodat je altijd wel wat nieuws ziet als je de winkel bezoekt. Het modemerk koopt de stoffen voor haar producten in grote getalen in en verwerkt en bewerkt ze zelf op een later moment. Dit zorgt ervoor dat het bedrijf direct stof beschikbaar heeft om een bepaalde trend te volgen en dit scheelt niet alleen in de kosten, maar ook heel veel in tijd. Aangezien Zara een zeer flexibel netwerk heeft met veel innovaties om onnodige tijdverlies te voorkomen, heeft het merk een grote streep voor op andere modeketens.

Actie

Het bedrijf wil ook graag wat terug doen voor de maatschappij en heeft daarom een kledinginzamelactie op touw gezet. Bij geselecteerde winkels kun je gebruikte kleding inleveren of in de daarvoor bestemde containers plaatsen en zal de Zara de kledingstukken een tweede leven geven. De kleding levert Zara dan aan non-profitorganisaties en zij zullen met de kleren weer andere mensen blij maken die het minder hebben. Voor nu is het nog niet mogelijk om dit bij alle winkels te doen, maar Zara is wel bezig om dit mogelijk te maken. Ook wil het bedrijf online shoppers ook de mogelijkheid geven tweedehandskleding te kunnen doneren. Op de website van Zara kun je in ieder geval zien welke winkels wel met de actie meedoen.

Online shoppen

Mocht je geen Zara winkel dicht bij je in de buurt hebben om lekker even te winkelen dan is het ook mogelijk om de kleding via de webshop te bestellen. De webpagina van de winkel is zeer overzichtelijk en geeft je de mogelijkheid om in te loggen voor nog meer gebruiksgemak. Het merk gaat mee met de laatste mode en past hier haar collecties ook steeds weer op aan. Online in de webwinkel is het gehele aanbod van Zara te vinden. Van de nieuwste collectie, de basics collectie of de uitverkoop afdeling. Er staan zoveel artikelen online dat er vast wel een kledingstuk bij zit dat voldoet aan jouw wensen of voorkeuren.

Inspiratie

Als je een categorie gekozen hebt dan staan alle kledingstukken verzameld bij elkaar. Je kunt filteren op maat, kleur, collectie en prijs en dit maakt het zoeken nog veel makkelijker. De prijs staat al gelijk bij het artikel zodat je direct weet waar je aan toe bent en of het binnen je budget valt. Mocht je niet helemaal weten wat voor look je zoekt en ben je gewoon wat inspiratie nodig? Kijk dan even bij de stories. Hier staan verschillende collecties in verschillende stijlen en vind jij in no time een super coole nieuwe outfit. Daarnaast kun je ook een artikel zoeken door deze in te vullen in de zoekfunctie. Zo maakt Zara het winkelen nog makkelijk voor je.

Nieuws van Zara

Om op de hoogte te blijven van alles wat Zara je te bieden heeft, kun je je op de website voor de nieuwsbrief abonneren. Je geeft dan aan welke secties je interesseren vrouw, man of kinderen en zo ontvang je alles wat met de winkel te maken heeft. Daarnaast kun je Zara ook op Social Media vinden. Op Facebook, Instagram, Twitter en Pinterest post het bedrijf de laatste trends en zo blijf je snel en gemakkelijk altijd op de hoogte.

Over ZARA

Een van de grootste bedrijven in de internationale modewereld is de Zara. In Nederland begint deze een redelijke uitbreiding tegemoet te gaan, vanwege het faillissement van de V&D en de leegstaande panden die door Zara wordt gebruikt. De klant is het middelpunt van Zara, waar design, product en verkoop samen komen door een uitgebreid netwerk aan filialen.

Op hun webshop kun je vooral op een visueel aangename wijze kennis maken met de kleding die Zara te bieden heeft. Het valt op dat de kleding niet al te duur zijn geprijsd. Voor de categorie heren of dames is er ook een kopje met special prices, waarbij je de aanbiedingen van specifieke stukken kleding kunt checken. Opmerkelijk is dat de webshop ontworpen is als een soort folder.

Bestellen gaat eenvoudig via de webshop, maar je kunt ook checken waar er een filiaal in de buurt van jou is. Tegenwoordig begint dat verrassend genoeg steeds meer bij iedereen in de buurt te komen, dus de kans dat je ver hoeft te rijden wordt geleidelijk aan minder. Sinds kort biedt de Zara ook kleding inzameling aan, waarbij ze tegenwoordig ook duurzamer beginnen te handelen en in deze tijd is dat een welkom iets.