Het Brits Boohoo is een online modewinkel die vooral 16-30 jarige mensen probeert te bereiken. De modewinkel is in 2006 opgericht en is uitgegroeid tot een grote naam op het gebied van online fashion. De firma verkoopt vooral eigen merken tegen mooie lage prijzen en is daardoor zeer succesvol geworden. Het bedrijf houdt de laatste trends constant in de gaten en probeert dat wat bekende mensen aan hebben in korte tijd ook aan te kunnen bieden aan jou voor een goed betaalbare prijs. De firma houdt alle trends in de gaten en haalt hier de nodige inspiratie uit. Dit alles om jou zo modieus mogelijk te kunnen laten kleden.
Boohoo begon ooit als een marktkraam in Manchester en nadat de oprichter Mahmud Kamani zag hoe groot het internet ging worden, besloot hij om een online shop te beginnen. Dit bleek een hele slimme zet en zet het bedrijf vandaag de dag miljoenen om per jaar. Meer dan 5 miljoen mensen in 200 landen shoppen bij Boohoo. Het bedrijf begon klein, maar is uitgegroeid tot een multinational op online gebied. Het is een Britse firma en meer dan de helft van de producten die in het assortiment van Boohoo zitten, is gemaakt van stoffen uit Groot-Brittannië. Hierdoor kan de organisatie ook zo snel nieuwe mode uitbrengen omdat ze de stoffen vaak lokaal inkopen. Hierdoor hebben ze het sneller tot hun beschikking.
De filosofie van het bedrijf is heel simpel dat ze mode en het leven niet té serieus nemen. Je kunt altijd op ze rekenen en ze hebben altijd de outfits en inspiratie voor je die je nodig bent. Of je nu op zoek bent naar een leuke outfit voor je date of een chique diner, bij Boohoo kun je terecht voor de outfit die je zoekt. Tevens is het bedrijf bezig met het milieu. Zo hebben ze een speciale collecties opgezet waarvan de producten enkel gemaakt zijn van gerecyclede stoffen. Door de collectie te kopen heb je zelf dus een mooie outfit, maar doe je ook nog wat terug voor de aardbol.
Ook biedt Boohoo jou de mogelijkheid om je kleding te hergebruiken. Zo hebben ze verschillende handleidingen hoe je je kleding kunt dragen en combineren en laten je daarin precies zien hoe. Daarnaast hebben ze ook een Regain app in de wereld geroepen. Door je kleding, accessoires en schoenen met behulp van deze app te laten recyclen, krijg je daar weer kortingscodes voor terug. Dit is een win-win-win situatie, voor het bedrijf, de aarde en natuurlijk jezelf! Tevens gebruikt het bedrijf enkel 100% gerecycled verpakkingsmateriaal om je bestelling in te versturen. Deze zijn weer te recyclen en zo blijft de cirkel rond gaan.
De webshop van Boohoo is ook voor jou beschikbaar en is zeer overzichtelijk ingedeeld. Je kunt kiezen of je voor een man of vrouw wilt shoppen en kunt dan kiezen uit kleding in het algemeen, jurken, tops, casual kleding voor thuis en schoenen en accessoires. Door hier uit te kiezen krijg je alle producten van dat onderwerp te zien. Het is vervolgens heel makkelijk om een selectie te maken van de producten door aan te geven welke maat, stijl, kleur en bijvoorbeeld prijs je wilt artikelen van wilt zien. Op deze manier zie je enkel de producten die voldoen aan jouw wensen. Bij de producten staan ook gelijk de beschikbare kleuren en de prijs beschreven. Zo kun je al snel zien of het binnen je budget past.
Op de website van Boohoo kun je ook terecht bij de klantenservice voor vragen. Zo staan er de veelgestelde vragen al online. Door hier even door te lopen, kan het zomaar zijn dat je vraag hier al tussen staat. De onderwerpen zijn onderverdeeld wat het makkelijker maakt om je vraag en antwoord te zoeken. Als je vraag er niet tussen staat, zijn er verschillende manier om contact met de firma op te nemen. Zo kun je via Facebook, Twitter, WhatsApp en e-mail in contact met ze komen. De maattabel staat ook online. Hiermee kun je makkelijk je maat vinden.
Om op de hoogte te blijven van alles wat met Boohoo te maken heeft, kun je je abonneren op de nieuwsbrief. Zo krijg je exclusieve kortingen en updates van de online modewinkel direct in je inbox. Ook via Facebook, Twitter, Youtube, Pinterest, SnapChat en Instagram kun je Boohoo volgen en zo alle actuele acties in de gaten houden. Hier plaatsen ze ook foto’s en video’s om je inspiratie te geven en laten ze nieuwe collecties zien. Ook heeft Boohoo een folder en deze staat ook gewoon op 1Folders.nl.
In 2006 werd in het Verenigd Koninkrijk het bedrijf Boohoo opgericht. In de jaren daarna groeide het bedrijf uit tot een ware multinational. Ook in Nederland is Boohoo behoorlijk populair geworden. De omzet in het jaar 2018 bedroeg bijna 600 miljoen Britse pond.
Deze omzet wist men te vergaren door zich te specialiseren in kledingmode. Ja, het assortiment aan kledingmode van Boohoo is onwijs uitgebreid te noemen. Ruim 36.000 producten maken onderdeel uit van dit assortiment. De kans dat je jouw gewenste mode bij Boohoo kunt vinden, is daarmee ontzettend groot.
Via de webshop van Boohoo is het mogelijk om de producten uit Engeland te bestellen. Binnen de webshop vind je ook onwijs veel aanbiedingen en speciale acties terug. Voor zowel mannen als vrouwen vind je een uitgebreid assortiment van modeartikelen.
Mocht je een bestelling willen plaatsen, moet je rond de 9 pond aan verzendkosten betalen. Je hebt bij de bestelling altijd keus tussen twee verzendmogelijkheden. Bij de eerste verzendmogelijkheid heb je de order binnen 1 tot 2 werkdagen in huis. Bij de tweede verzendmogelijkheid heb je de order binnen 7 werkdagen thuis. Het is te allen tijde mogelijk om je bestelling middels een track and trace te volgen.
Ben je niet tevreden ben je met bestelling? Dan heb je 14 dagen de tijd om – gratis – je bestelling te retourneren. Via de website van Boohoo kan je hier het juiste retourtabel voor downloaden.
Heb je vragen/opmerkingen/suggesties? Boohoo is actief op Twitter, op Facebook en op Instagram. Op Pinterest kan je inspiratie op doen voor prachtige outfits en óók heeft Boohoo een eigen YouTube account. Tevens kan je online een vraag stellen aan Boohoo. Dit kan via de mail of via een Whatsapp berichtje. Het is helaas niet mogelijk om telefonisch contact op te nemen.