De Sligro is een groothandel waar altijd veel verschillende acties lopen. Dit is dan ook de reden dat de Sligro altijd meerdere folders tegelijk heeft, waar alle aanbiedingen in staan. Zo vind je op de website folders van ‘Food Vers’, ‘Geschenken’, ‘Wijn’, ‘Non Food’ en ‘Zoetwaren’. De acties van de Sligro zijn regelmatig verbonden aan het seizoen of de maand, waardoor er altijd een aanbieding tussen zit die past bij jouw wensen. Ook doet de winkel regelmatig aan spaaracties waarmee je bepaalde producten of uitjes gratis kunt krijgen.
Omdat de Sligro een groothandel met een heel uitgebreid assortiment is, heeft de winkel altijd veel verschillende aanbiedingen lopen. Online kun je verschillende kortingscodes vinden die je kunt gebruiken, maar je kunt beter op de hoogte blijven van de acties die op dit moment lopen via de folder of de nieuwsbrief. Meld je via de website van de Sligro aan voor de nieuwsbrief, welke je in je inbox van jouw e-mail ontvangt.
Wanneer je je aanmeldt voor de nieuwsbrief van de Sligro, blijf je altijd op de hoogte van de laatste aanbiedingen en dergelijke. De Sligro geeft de optie om zelf te kiezen waar je nieuwsbrieven over wil ontvangen, zo kun je kiezen uit acties en aanbiedingen, dagvers aanbiedingen, inspiratie en persoonlijke tips, en tot slot brieven waarin je uitgenodigd wordt om mee te doen aan onderzoeken. Het is altijd mogelijk om je af te melden, dit doe je via de afmeldlink die je onderaan elke nieuwsbrief vindt.
Zoals je in de eerste alinea kon lezen heeft de Sligro ook bijna altijd acties lopen waarmee je producten of uitjes gratis kunt krijgen door middel van sparen. Denk bijvoorbeeld aan een concert van Vrienden van Amstel LIVE in Ahoy of een manier om te sparen voor de inhoud van een diepvrieskist. De Sligro heeft ludieke en uiteenlopende acties lopen, die jou misschien wel voorzien van de spullen of uitjes die je kon gebruiken.
Op de meeste apparatuur van de Sligro geldt een garantietermijn van een jaar, er zijn uitzonderingen zoals grootkeukenapparatuur van Elite, koffieapparatuur van Alex Meijer en de huishoudelijke apparatuur van Prima Donna. Hier geldt namelijk een garantietermijn van wel twee jaar. Wanneer het gaat om voedsel en dergelijke, kun je de producten retourneren of je geld terug rijgen tot en met 30 dagen na aankoop. Zorg er dan wel voor dat je je bonnetje bij je hebt.
Wist je dat de Sligro ook een bezorgservice heeft? Je kunt de Sligro bestellingen op maat laten bezorgen via hun online bestelsysteem. Dit systeem is 24/7 beschikbaar en je kunt kiezen uit meer dan 60.000 artikelen. De Sligro levert de producten altijd vers binnen 24 uur, je kunt zelf bepalen op welk tijdstip de producten worden bezorgd. Overigens moet je wel even opletten of je in aanmerking komt van de bestelservice, dit heeft namelijk wel te maken met de ordergrootte. Hiervoor kun je met het gratis telefoonnummer van de Sligro bellen.
Om klant te worden bij de Sligro moet je ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel. Dit komt omdat de Sligro een groothandel is, speciaal voor producten in grootverpakking die op deze manier door bedrijven worden ingekocht. Je kunt je online aanmelden, vervolgens ontvang je thuis een speciale Sligropas waarmee je de winkel in kunt komen en deze gebruik je ook om af te rekenen. Je kunt deze klantenkaart bij alle Sligro’s gebruiken en deze biedt ook nog eens toegang voor twee personen tegelijk.
De Sligro heeft een magazine, genaamd het ‘Exclusief magazine’, waar je inspiratie op kunt doen voor maaltijden maar ook andere relevante stukken kunt zien en lezen. Het magazine wordt vijf keer per jaar uitgebracht en kun je zowel online inzien als fysiek ophalen in de winkel. Elke editie heeft een ander thema, waaromheen de inhoud van het magazine is gecentreerd.
De Sligro is op veel social mediakanalen vertegenwoordigd. Door bijvoorbeeld @Sligro te volgen op Twitter blijf je op de hoogte van alle ontwikkelingen en nieuwtjes. Maar ook via Instagram zie je precies wat er gaande is in en rondom de groothandel. Zo blijf je op een leuke manier op de hoogte van allerlei aanbiedingen en nieuwe producten in het assortiment van de Sligro.
De Sligro heeft een externe website, foodbrigade.nl, waar het bedrijf allerlei artikelen en blogs plaatst met betrekking tot zakelijke inspiratie. Je vindt hier interviews en ideeën van experts, ervaringen van horecaprofessionals en actuele nieuwsberichten. Een goede verzamelplaats voor de ondernemer om up to date te blijven.
De Sligro is de groothandel van de Horeca en kan misschien ook wel gezien worden als een hele grote supermarkt voor particulieren. Bij Sligro zijn de producten inclusief BTW ook scherp geprijsd en kan je vooral in bulk aankopen doen.
Een reguliere supermarkt is vaak bescheiden met het aantal dat je tegelijk kunt kopen, bij Sligro doen ze daar niet moeilijk over en het bespaart je bovendien ook geld! Hoewel je regelmatig een vrachtwagen van deze groothandelaar door heel Nederland ziet rijden en uitladen bij verschillende restaurants, is deze dus niet voor mensen toegankelijk die geen klant zijn. Dit dien je dus eerst aan te vragen met geldige bedrijfsgegevens.
Als je een eigen onderneming hebt en regelmatig veel gerelateerde producten nodig hebt, kun je laten bezorgen. Waarbij al je bestellingen eenvoudig op een moment worden bezorgd en op een maandelijkse factuur terecht komt: wel zo makkelijk!
Sligro heeft ook regelmatig spaaracties, waarbij je bij aanbiedingen spaart voor bijvoorbeeld tickets van Sligro in Concert, overigen producten of andere arrangementen. Hoewel Sligro niet voor particulieren is, kan je als niet-particulier goed terecht bij de Sligro met filialen door heel Nederland, scherpe en leuke aanbiedingen en een handige bezorgservice.