Als je op zoek bent naar cosmeticaproducten, geurtjes of verzorgingsproducten voor huid en haar dan ben je bij Sephora aan het juiste adres. De website is in het Frans dus dat kan wel net wat minder makkelijk zijn maar je kunt natuurlijk altijd de foto’s bekijken van alle artikelen die worden aangeboden dus dat is handig zat. Bij Sephora kun je ook vanuit Nederland een bestelling plaatsen in de webshop.
Voor het totale aanbod van Sephora kijk je het beste eens rustig op de site. De producten zijn onderverdeeld in verschillende categorieën waardoor zoeken voor jou makkelijker wordt en het ook sneller zal gaan iets te vinden dat je wilt hebben. Bij elk product dat er is staat veel informatie die je kunt raadplegen zodat je weet wat je koopt. Heb je iets gezien dat je wilt hebben? Dan kun je dit in het winkelmandje doen en verder shoppen of doorgaan met bestellen. Voor bepaalde producten geldt dat deze in verschillende formaten te koop zijn dus geef dit wel even aan.
Als je bij Sephora iets wilt bestellen, kijk dan ook altijd of er leuke aanbiedingen te vinden zijn. Zo ja, dan kun je er zeker van zijn dat deze op de site vermeld staan. Denk bijvoorbeeld aan kortingen op bepaalde producten of waar je er eentje gratis bij krijgt of iets anders leuks als je wat van dat merk bestelt. Voor alle aanbiedingen geldt niet alleen dat ze altijd te vinden zijn op de website maar staan ook de voorwaarden erbij. Zo weet jij wanneer je van een bepaalde aanbieding gebruik kunt maken. Kijk ook of je een folder kunt vinden op 1Folders.nl.
Als je bij Sephora een bestelling doet in de webshop dan kun je daar ook het nodige voordeel bij krijgen door voor punten te sparen. Voor iedere euro die je besteedt in de shop krijg je één spaarpunt. Deze kun je bij een latere bestelling weer verzilveren. Je kunt ook gebruik maken van het zogenaamde Statut Sephora Black. Hiermee krijg je korting op bestellingen wanneer je een bepaald aantal punten gespaard hebt, krijg je een eigen en persoonlijke klantenomgeving bij Sephora en kun je ook bestellen via de app.
Heb je meer dan 1500 punten bij Sephora bij elkaar gespaard? Dan krijg je daarvoor een Carte Sephora Gold. Dat is een Goldcard waarmee je exclusieve cadeautjes kunt krijgen, gebruik kunt maken van speciale kortingsacties en in aanmerking komt voor speciale acties voor trouwe klanten. Kijk voor alle voorwaarden het beste even op de site van Sephora maar het zal je snel duidelijk worden dat trouwe klanten er zeker beloond worden.
Wil je nu geen enkel nieuwtje van Sephora meer missen en het als eerste weten als er nieuwe producten in het assortiment zitten? Dan is het slim de aanbieder te volgen op social media want daar vind je natuurlijk altijd het laatste nieuws. Je kunt Sephora volgen op YouTube, Facebook, Instagram, Snapchat en via een eigen kanaal. Je kunt er terecht als je vragen hebt maar ook de ervaringen van andere mensen die je reeds voorgingen als klant bij Sephora lezen. Zo weet je wat zij van de aanbieder vinden en hoe ze oordelen over bepaalde producten.
Als je vragen hebt aan Sephora kijk dan altijd eerst even of je het antwoord daarop op de website kunt vinden. Er staat veel informatie op en als je een algemene vraag hebt dan is de kans groot dat je het antwoord daarop op de site zelf vindt. Kom je er dan nog niet helemaal uit of heb je een specifieke vraag? Dan kun je je ook tot de klantenservice van Sephora wenden. Op de site kun je vinden op welke manieren dit mogelijk is.
Als je een bestelling wilt doen in de webshop van Sephora dan maak je daarvoor een persoonlijke account aan. Dit hoe je maar eenmalig te doen zodat je bij latere bestellingen kunt inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord. Zo kun je altijd veilig met je eigen account bestellen en kan een ander daar geen misbruik van maken. Bovendien hoef je je gegevens dan ook niet iedere keer opnieuw in te voeren. Bestel je graag via je tablet of smartphone? Dan kun je daarvoor gebruik maken van de Sephora app en hoef je dit niet op de website te doen.
De Franse winkelketen Sephora werd in 1970 in Parijs opgericht. Het bedrijf is actief in de wereld van parfum en cosmetica en doet dat met verve. Met name vanaf 1993 wist Sephora een flinke groei door weten te maken. Sinds 1997 is het in handen van LVMH, waardoor Sephora de distribiteur van onder meer Dior en Givenchy is geworden.
Enkele jaren terug gebeurde er echter iets opvallends. Het bedrijf besloot namelijk opeens om alle winkels in Nederland te sluiten. Voorheen waren de winkels van Sephora een bekend gezicht in het Nederlandse winkelgebied, maar dat veranderde dus behoorlijk door deze ingrijpende verandering.
Voor alle Nederlanders bestaat er daarom nu nog maar één mogelijkheid voor het kopen van de producten van Sephora: de officiële webshop. Sephora is echter een Frans bedrijf en heeft ervoor gekozen om de officiële webshop volledig in het Frans op te zetten. Als je gaat bestellen, heb je dus mogelijk Google Translate nodig.
In de webshop kan je in ieder geval uit enkele productcategorieën kiezen: Parfum, Gezichtsverzorging, Lichaam & Bad, Haar, Heren en Accessoires. Per categorie vind je een divers aanbod van allerlei producten van de meest gerenommeerde merken. Zoals we reeds eerder zeiden, is Sephora bijvoorbeeld de officiële distribiteur van de parfums van Dior en Givenchy.
Voordat je gaat bestellen, is het aan te raden om een account aan te maken. In het account zie je namelijk direct wat de verzendkosten voor Pays-Bas (Nederland) zijn; deze verzendkosten variëren van bijvoorbeeld 5,95 tot 9,95 euro. Vanaf een bepaalde orderwaarde wordt de bestelling zelfs gratis geleverd. Jouw persoonlijke Sephora account kan je vervolgens ook gebruiken voor het retourneren van de producten. Volg de retourinstructies en –voorwaarden van Sephora hiervoor strikt op. Deze zijn ook allemaal te vinden via jouw persoonlijke Sephora account.
Om in contact met de klantenservice te komen, kan je bellen naar 1 888 866 9845 of mailen naar [email protected]. Het lastige is dat deze klantenservice met name in het Frans communiceert. Met enig geluk tref je echter een medewerker die wél Engels spreekt!