De Italiaanse zakenman David Hassan is de oprichter van 7camicie. David is vanaf het jaar 1977 actief in de confectie-industrie en opende in het jaar 2000 de eerste winkel die zich richtte op het kledingstuk bij uitstek voor de Italiaan: 'het hemd'. Samen met anderen richtte hij in 2001 het merk 7camicie op en opende hij verschillende winkels in Rome, waarna een tijd van franchisen begon.
7camici verkoopt en distribueert de producten in binnen- en buitenland. Het 7camicie netwerk heeft meer dan 400 vestigingen in meer dan 50 landen en of regio's, waarvan ongeveer 50 eigen winkels zijn. 7camicie is een internationale overhemdenverkoper met een collectie van meer dan 600 ontwerpen. Met dit groot succes is het gelukt om in Nederland 5 franchisewinkels te vestigen. Panden tussen de 30-50 vierkante meter zijn heel ideaal om de huurkosten te drukken en dus meer winst te maken in de 7camicie-business en zijn dus ook deze onderdeel van de vestigingen.
De 7camicie franchise heeft een concept gecreëerd, dat met een tegenprestatie in gelden wordt overgedragen aan franchisenemers. 7camicie deelt vanuit de eigen ervaring alle know how over en helpt het bedrijf in het proces om een succesvolle leverancier te worden. Hier tegenover verplichten de franchisenemers zich dat zij de kwaliteit van de franchisegever 7camisie waarborgen en garanderen, zodat de standaarden waarop er jarenlang voortgeborduurd niet verloren gaan. Deze samenwerking en verplichting naar elkaar toe is van eminent belang voor het welslagen van de doelen die beoogd worden.
Op alle socialmedia outlets en pagina’s kun je heel gemakkelijk bij de 7camicie franchisenemers een afspraak maken. Jouw informatie wordt dan in de agenda opgeslagen en binnen zeer korte tijd krijg je de bijzonderheden over het verstuurde verzoek.
Online bestellen is bij 7camicie helemaal niet uitdagend en blijft ook altijd leuk. Dat kan via alle 7camicie franchisenemers social media kanalen. Door de website te bezoeken en te klikken op de items naar wens, kom je al gauw bij de stappen die je brengen naar een voltooiing van de koop. Bestellingen kun je dan op afspraak persoonlijk komen afhalen of deze laten bezorgen. Het bezorgen van de producten gebeurt volgens de aangegeven afspraken die ook op de website gemakkelijk te volgen zijn. Al deze diensten zijn gericht op het zo juist mogelijk aansluiten op jouw wensen en te voorzien in elke hulp die jij je maar kunt bedenken, ook al koop je vanuit een afstand. Een aanrader is ook 1Folders.nl.
Als je een bestelling in de webshop van 7camicie winkels wilt doen, is het handig om daar een eigen account voor aan te maken. Het invullen van jouw informatie hoeft alleen bij de eerste keer. Bij het eerst volgende bezoek aan onze website kun je alleen met je gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Dit scheelt niet alleen een hoop werk, maar ook wat tijd. De mogelijkheid om jouw bestelling te plaatsen en te volgen is met dat account ook mogelijk. Heel handig toch!
Inruilen en terugsturen van items is onderdeel van de business. Dat weten we heel goed. Toch durven wij te wedden dat het zelden zal voorkomen dat je een item terug stuurt. Onze website is zo goed ingericht dat je voor de bestelling de nodige informatie krijgt over de kleuren, het materiaal en de maten van de items. Verkeerd kopen kan bijna nooit. Toch kan het voorkomen dat je liever iets anders wenst. In dat geval wordt er een beroep gedaan op onze afspraken over het ruilen en terugsturen, die beschreven staan op onze website. Neem deze door voor een goed beeld van de verwachtingen.
Op de websites vind je heel veel informatie over alles dat te koop is. Maar als er vragen zijn, dan kunnen de veel gestelde vragen misschien wel een goed antwoord geven op hetgeen dat jij zou willen weten. Hiervoor kun je de website bezoeken en de vragen die bij de meeste klanten naar voren kwamen nalezen. Bekijk daarbij ook de antwoorden. In veel gevallen zal je al hiermee geholpen zijn.
Als jouw specifieke vraag niet voorkomt tussen deze lijst met vragen en antwoorden, dan kun je altijd rustig contact met de klantenservice maken. De klantenservice is op werkdagen bereikbaar per telefoon, maar je mag ook ervoor kiezen om een mail te sturen op het aangegeven e-mailadres. Het contactformulier dat je op de website treft is nog een alternatief om snel jouw verzoek, vraag of opmerking bij ons te deponeren. Gebruik dat dan, indien gewenst.
Het Italiaanse kledingmerk 7camicie heeft zich volledig gericht op het ontwikkelen en fabriceren van overhemden voor de stijlvolle man. Dat is althans waar dit Italiaanse merk ooit mee begon, maar hedendaags is het assortiment nog véél uitgebreider geworden. Zo biedt het bedrijf hedendaags ook allerlei andere kledingstukken aan, waardoor 7camicie eigenlijk uitgegroeid is tot een toonaangevend merk in de modewereld.
Voor het kopen van de kleding van 7camicie kan je gebruik maken van de officiële webshop. Je kunt echter ook een bezoek brengen aan de winkel in Middelharnis. Deze 7camicie winkel in Middelharnis heeft zich volledig toegelegd op het aanbieden van overhemden en omschrijft zichzelf dan ook als dé overhemden speciaalzaak. Op de website van dit kledingmerk vind je meer informatie over de verkooppunten.
In de webshop van 7camicie kan je in ieder geval ook naar hartenlust shoppen. Je hebt in deze webshop de keus tussen de volgende categorieën: Shirts, Men’s Clothing en Short Sleeve. Als je voor de categorie Shirts kiest, kan je vervolgens een keuze maken tussen ‘Dames shirts’ en ‘Heren shirts’, maar ook tussen allerlei verschillende collecties van het merk. Ook onder de categorie ‘Men’s Clothing’ vind je onwijs veel verschillende kledingstukken en varianten terug.
Bestel je via de website voor meer dan 90 euro? Dan hoef je helemaal geen verzendkosten te betalen. De bestelde artikelen worden binnen enkele werkdagen geleverd, maar dit komt soms ook iets langer duren. De artikelen worden immers vanuit Italië verstuurd. Mede daarom moet je ook goed kijken naar het retourneren van de artikelen. 7camicie geeft je namelijk een termijn van 10 dagen waarin je de ontvangen artikelen kunt retourneren. Deze dienen ook teruggestuurd te worden naar Italië, waarbij je zelf de verzendkosten dient te betalen.
Heb je vragen? Je kunt daarvoor contact opnemen met de Engelstalige klantenservice van dit Italiaanse kledingmerk. Daarvoor kan je mailen naar [email protected] of bellen naar +39 351 531 00 66.