KPN maakt mensen het leven makkelijker, leuker en vrijer door hen met elkaar te verbinden. Dat wordt gedaan door middel van veilige, betrouwbare en toekomstbestendige netwerken en diensten. Tegelijkertijd wordt daarmee een meer welvarende en schonere wereld gecreëerd. KPN stelt mensen en bedrijven in staat om zich met elkaar te verbinden, al sinds 1881. Het KPN-netwerk reikt dan ook tot alle uithoeken van Nederland. Van telefoongesprekken tot Whatsappjes, van televisie kijken tot Spotify-muziek luisteren. En daarbij komen ook nog meterkasten die zelf de meterstanden doorgeven en vuilniscontainers die zelf een melding maken wanneer zij vol zijn.
De folder van KPN is doorgaans 1,5 week geldig. Er staan voornamelijk aanbiedingen voor smartphones in. Zo krijg je bij KPN niet alleen vaak korting op een nieuw toestel, maar ontvang je er in sommige gevallen ook een cadeau bij. Dat cadeau is bijvoorbeeld een Samsung Galaxy Watch of een geluidsspeaker. Kies je voor een bepaald soort abonnement, dan kan dat je ook maandelijkse korting opleveren. Het is daarom verstandig om de folder even door te lezen, wanneer je op zoek bent naar een nieuwe smartphone. Er staan aantrekkelijke kortingen en aanbiedingen in.
Iedere klant heeft zijn of haar eigen voorkeuren en dat begrijpt KPN. Zo zijn er mensen die graag een voordelig alles-in-één pakket aanschaffen, maar ook jongeren die alleen gebruikmaken van mobiel internet. Daarom heeft KPN verschillende merken in het leven geroepen, om elke klant te bieden waar hij of zij naar op zoek is. Zo wordt er aan alle doelgroepen gedacht. Zo is er het hoofdmerk KPN, XS4ALL voor professionals en veeleisende consumenten, Simyo om je eigen bundel steeds aan te passen, KPN Security voor extra veiligheid, Ortel Mobile voor prepaid bellen in binnen- en buitenland en Cam IT Solutions voor ontzorging van ict-infrastructuur. Maar daar blijft het niet bij. Er is ook nog KPN Partner Network, bestaande uit KPN, RoutIT en Yes Telecom voor zakelijke klanten.
De producten in de KPN-webshop zijn onderverdeeld in categorieën: bestellen, mobiel, internet, televisie, andere producten. Je kunt er diverse pakketten kopen en allerlei abonnementen afsluiten. Ook is het mogelijk om gebruik te maken van KPN Hussel, waarbij je zelf een abonnement kiest en deze naar jouw wensen inricht. Klik je op een bepaald product, dan zie je direct de mogelijkheden tot het afsluiten van een abonnement. Daarbij worden ook de maandelijkse toestelkosten en de leverdatum getoond. Meer onderaan de pagina staat een uitgebreide productomschrijving, zodat je precies weet wat je koopt. Daar vind je ook een link naar de veelgestelde vragen.
Bij KPN gelooft men dat technologie het antwoord is op de vragen van vandaag en morgen. Daarom spelen vijf thema’s een belangrijke rol binnen haar netwerk. Het KPN-netwerk is overal en altijd aanwezig, ook al is dat niet altijd zichtbaar. Daardoor maakt KPN zichzelf onmisbaar in heel Nederland. Het zorgt ervoor dat elke klant van KPN de wereld binnen handbereik heeft. Denk maar aan het razendsnelle 4G netwerk en de komst van 5G, waardoor de hele samenleving met elkaar in verbinding wordt gebracht: van slimme apparaten tot nieuwe technologieën in auto’s. KPN bevindt zich in de cloud en daarom heb je er overal toegang toe. Al je documenten en programma’s zijn op deze manier binnen handbereik en er zijn geen belemmeringen. Voor het vaste KPN-netwerk vormt glasvezel de basis. Dit netwerk wordt steeds gemoderniseerd en is in staat om steeds meer data te verwerken.
Ben je nieuwsgierig naar wat KPN nog meer te bieden heeft? Denk bijvoorbeeld aan The Internet of Things, waarbij de fysieke wereld steeds meer verbonden wordt met technologie. KPN heeft het LoRa-netwerk ontwikkeld om ervoor te zorgen dat apparaten snel en betrouwbaar informatie versturen. De wereld verandert snel, maar KPN verandert mee. En de medewerkers in de winkels laten jou dat maar al te graag zien wanneer je langskomt. Stel daar gerust alle vragen die je hebt en laat je adviseren over wat voor jou de beste aankoop zal zijn.
Ook op de website is het mogelijk om contact te zoeken met de klantenservice. Onder het kopje ‘service & contact’ kun je aangeven waar je vraag over gaat. Ben je een zakelijke klant, dan is het ook mogelijk om dat aan te geven. Vervolgens krijg je mogelijke scenario’s te zien waar jouw vraag over zou kunnen gaan. Staat het antwoord daar niet bij of wil je liever contact met een persoon? Ga dan naar een van de KPN-vestigingen in Nederland. Op de website onder het kopje ‘Service’ is ook te zien welke KPN-winkels zich bij jou in de buurt bevinden.
Als je een mobiel abonnement afsluit, is de kans groot dat je voor KPN kiest. Veel Nederlanders hebben KPN namelijk als provider voor hun mobiele telefoon. Maar, KPN heeft nog veel meer te bieden. Ja, KPN is met recht één van de grootste bedrijven van Nederland.
In de webshop van KPN kan je complete pakketten zelf samenstellen. KPN noemt dit ‘hussel zelf’. Daarmee kan je internet, mobiel, tv, entertainment en meer zelf gaan combineren. Uiteraard kan je er ook voor kiezen om producten/diensten van KPN los af te nemen. In de webshop kan je bijvoorbeeld voor mobiel of thuis kiezen. Onder de categorie thuis vallen vervolgens Internet, televisie, glasvezel, bellen, KPN SmartLife, vitaal en Digitenne. Kortom: KPN heeft veel te bieden.
Het kopen/bestellen van producten/diensten hoeft uiteraard niet via de webshop van KPN. Nee, je kunt hiervoor ook naar één van de winkels van KPN gaan. Deze winkels zitten door het hele land verspreid; met behulp van de store locator op de website van KPN kan je de dichtstbijzijnde vestiging opzoeken.
Heb je vragen over bepaalde diensten van KPN? Via de website kan je kijken of jouw vraag onder de noemer ‘veelgestelde vragen’ staat. Daar kan je op veel vragen al een uitgebreid antwoord vinden. Ook kan je via de Live chat op de website contact opnemen of via 0800 0402. Uiteraard kan je ook contact opnemen met KPN via Facebook en Twitter. Voor zakelijke dienstverlening heeft KPN overigens nog een aparte klantenservice; de zakelijke klantenservice.
Voor klanten van KPN is via de website ook ‘Mijn KPN’ te raadplegen. In je privé account kan je jouw facturen inzien, je abonnementen beheren en eventueel een nieuwe mobiel uitkiezen. Deze omgeving is volledig privé en is dus op jouw wensen/situatie afgestemd.