Als je op zoek bent naar een nieuwe auto dan heb je daarbij de keuze uit veel verschillende modellen en merken. Voel je wel wat voor het kopen van een Citroën? Kijk dan eerst eens op de site van dit Franse automerk wat er allemaal te koop is. Je wilt immers wel een auto hebben die voldoet aan jouw eisen en waar je nog jaren lang plezier van kunt hebben.
Citroën brengt ook een folder/magazine uit waarin je doorgaans de nieuwste modellen kunt bewonderen. Deze folder vind je altijd online op een website waarop folders van meerdere aanbieders, dus niet alleen van auto’s, bij elkaar verzameld staan. Je hoeft alleen maar even de naam van de aanbieder waar je naar op zoek bent in te voeren en dan wordt er voor je gezocht naar een folder. Is er op dat moment een folder die geldig is, dan kun je er zeker van zijn dat je deze online vindt. Bladeren doe je er gewoon doorheen zoals je ook met een folder op papier kunt doen.
Via de site van Citroën zelf kun je ook de nodige brochures aanvragen. Deze staan gerangschikt per model. Klik je erop, dan kun je precies aangeven waarvoor je een brochure wilt ontvangen. Vervolgens geef je je gegevens door en wordt de brochure naar je verstuurd. Niet geheel onbelangrijk bij de aanschaf van een nieuwe auto is natuurlijk de prijs. Daarom kun je ook prijslijsten voor alle types en accessoires aanvragen. Zo weet je meteen wat een auto die voorzien is van alles waar jij in geïnteresseerd bent je gaat kosten.
Bij Citroën hoef je niet altijd de volle prijs te betalen want er gelden ook regelmatig acties. Deze zie je direct staan op de website zodat je het weet als er een geldende actie is op dat moment. Denk hierbij onder andere aan acties voor personenwagens en bedrijfswagens waarbij je bijvoorbeeld een extra upgrade krijgt of gratis accessoires bij een bepaald model. Kijk altijd of er een actie loopt die je aanstaat. Ook de acties wisselen nog wel eens dus kijk regelmatig wat er op dat moment geldig is. Er worden vaak acties gehouden voor modellen waarvan er veel op voorraad zijn, dus daar kun jij als consument wel je voordeel mee behalen omdat je dan minder voor een specifiek model betaalt.
Wil je wel graag een Citroën kopen maar heb je niet zo’n heel groot budget? Kijk dan eens of je een wat ouder model kunt vinden. Ga je niet direct voor het nieuwste van het nieuwste en kun je je ook wel vinden in een wat ouder model (waar niks mis mee is)? dan kun je daarmee aanzienlijk besparen op de aankoopprijs. Ditzelfde geldt uiteraard als je kiest voor een occasion. Deze is weliswaar al eerder gebruikt maar als je een tweedehands auto bij een erkende dealer koopt, dan kun je er zeker van zijn dat deze goed nagekeken is en jij er nog lang mee rond kunt rijden.
Een Citroën dealer vinden is niet zo moeilijk. Je wilt natuurlijk je nieuwe aankoop eerst in het echt bekijken en er een proefrit mee maken, dat is niet meer dan normaal bij elke auto. Stel, je hebt een model gezien dat je wel aanstaat en deze blijkt niet zo fijn te rijden? Dan kun je verder kijken voor een ander type en daarmee nog een proefrit maken. Als je op de site van Citroën kijkt, dan kun je je postcode of woonplaats invoeren en komen de resultaten van de autodealers van dit merk die het dichtstbij jou in de buurt zijn, tevoorschijn.
Heb je niet zo’n zin om steeds zelf op de website van Citroën te kijken of er nog nieuws is? Dan kun je het jezelf ook makkelijker maken door je aan te melden voor de nieuwsbrief. Na aanmelding ontvang je deze automatisch in je mailbox en mis je geen enkel nieuwtje meer als het om Citroën gaat. Je kunt de autofabrikant ook volgen op social media. Citroën is actief op Facebook, Twitter, YouTube en Instagram. Zo weet je echt zeker dat er geen enkele aanbieding of nieuwtje over de laatst verschenen modellen meer aan je neus voorbij gaat.
Aan het begin van de 20e eeuw is de Fransman André Citroën druk bezig met verschillende bedrijven. Hij heeft zijn eigen munitiefabriek, hij heeft een eigen tandwielfabriek en na verloop van tijd ook eigen autofabriek. Door zijn opgedane kennis is hij in staat om hoogwaardige auto’s te fabriceren, waarbij het bedrijf ook gebruik maakt van een lopende band. Dat voorbeeld heeft André Citroën overgenomen van Henry Ford.
Al snel blijkt dat Citroën in staat is om grote aantallen auto’s te produceren. In combinatie met een unieke manier van reclame maken is het bedrijf al in korte tijd populair geworden. Het bedrijf ontwerpt meer en meer auto’s, waarbij ook bestelwagens geproduceerd worden. Tot aan 1972 verloopt eigenlijk alles vlekkeloos voor Citroën, maar vanaf dat jaar gooit de energiecrisis roet in het eten. In 1974 gaat Citroën zelfs failliet, waarna in 1975 de PSA groep opgericht wordt. Samen met Peugeot is Citroën gefuseerd; beide merken werken tegenwoordig nog steeds samen onder de vlag van PSA.
Hedendaags is Citroën nog steeds in staat om unieke en hoogwaardige auto’s te ontwerpen en te fabriceren. In ons land is het merk nog behoorlijk populair, getuige ook de hoeveelheid dealers. Bij deze dealers kan je de modellen bekijken, kan je een proefrit maken, kan je een nieuwe auto bestellen, kan je een occasion kopen en kan je jouw huidige Citroën voor onderhoud aanbieden. Voor een compleet overzicht van deze dealers kan je de website van Citroën raadplegen.
Op de website ben je ook in staat om je eigen auto te configureren of om meer informatie te vinden over relevante onderwerpen. Onder meer over private lease en financiering kan je op de website de benodigde informatie vinden. Voor je vragen kan je contact opnemen met de klantenservice van Citroën Nederland; daarvoor kan je bellen naar 0800 24 87 636. Via Facebook, Twitter, YouTube en Instagram kan je op de hoogte blijven van de ontwikkelingen van dit Franse automerk.